Branded content

 

Vejen til en mands hjerte skulle efter sigende gå igennem hans mave – og på samme måde, kan god underholdning føre til loyale og glade kunder. Det er tanken bag branded content.

Branded content er en fusion imellem traditionel reklame og underholdende indhold. Det smarte ved branded content er, at det ikke opleves som reklame af målgruppen, der fx føler sig underholdt og beriget med en god oplevelse. Imens får I som virksomhed et vindue til at kommunikere jeres værdier latent og mulighed for at knytte jer til et oplagt emne, der passer til jeres forretning. I signalerer samtidig, at I går op i jeres målgruppe og ved, hvad de interesserer sig for.

I en verden, hvor traditionel reklame risikerer at drukne i mængden eller opleves hule, kan branded content være en god måde at nå målgruppen – ofte som en del af en større content marketing strategi.

Vi deler branded content op i hhv. branded entertainment, som er ren underholdning, og brand journalism, som er tilgang baseret på mere traditionel journalistik. Uanset genre er det vigtigste at finde dén kreative ide, der både passer til jeres forretning og interesserer jeres målgruppe. Det er det, vi kalder et lykkeligt værdi ægteskab.